Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2021 19:58 - Швеге, девета глава
Автор: sweige Категория: История   
Прочетен: 333 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 28.02.2023 11:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     image                      
              Девета глава    

Вече можете да закупите книгата
https://www.ciela.com/shvege.html

Вуйчо Огнян стоеше с гръб към вратата и навиваше крика. Задницата на тежкият шевролет се издигаше мудно, сякаш дебело куче се наместваше да препикае някой ъгъл. 

- Какво му има?

- А, ти ли си, Божо?

- Здрасти вуйчо!

- Къде се шматкаш, бе?

- Обикалям и аз, като муха без глава.

- Какво ти има, изглеждаш умислен?

- Леля Кина досега ми дудна да съм внимавал, да не се забъркам в нещо. 

- Няма да я слушаш тая изкуфяла баба. И на мен се пробва да ми се меси. Дадакай само и това е, женска й работа.   

- Дай да помагам – грабнах мантата от закачалката до умивалника

- А, недей се цапа ще се оправя.

- Не каза какво ще сменяш.

- Един лист от задният ляв ресор е спукан. Претоварват го явно, а и по пътищата знаеш, отворили са се дупки големи, като кратери. Все ги правят и на пролет пак същото. 

Не исках да му казвам за ареста, но ако надушеше щеше да стане лошо за мен.

Радиоточката каканижеше нещо като ръченица. На мен обаче, една мелодия, която слушах скоро по радиото не ми излизаше от главата. Свируках си я, докато почуквах да се отлепи най-долния лист на ресора. 

Как щяхме да ги развиваме тези болтове. Мамата си трака. 

- Нищо не казваш за свое оправдание – подсмихна се вуйчо. 

- Бивам, кво да ти кажа. Чета и ходя на лекции, само работа нещо не се намира, напоследък. Ама, разбрах поне Геро, братовчеда, се уредил и станал милиционер, така ми каза леля Кина, вярно ли е?

- Ти да ме ядосваш ли дойде – удари с чука вуйчо и отпусна ръце загледан в пода, а лицето му се напрегна.- Уредил се, таратанци.

- Чакай, защо блъскаш?

- Слушай момче мен обикновени хора не ме събарят.

- Какво стана, бе човек?

- Изпокарахме се, какво стана. Напусна къщата. Първо се записал в комсомола и после ми се изхрачи в лицето с милицията – тръшна инструмента. – Ебал съм му майката и ресор, утре ще го сглобявам. Представяш ли си го това? Мамка й трошка – ритна ключа към канала.   

- Как е влязъл в комсомола, бе? Той нормален ли е! Леля Кина ми каза само, че го взели за милиционер.

- Е, то голяма разлика. Не се изсрал в кладенеца, ами го бутнал с клечка! Чакай да се измия и тръгваме. 

Наведе се под чешмата и си издуха носа с два пръста, после взе каша, насапуниса до лактите и завъртя кранчето. Изтръска ръце и си приглади косата.

- Не ми се говори, отписал съм го – събра вежди вуйчо - Нямам син вече – отсече той. - Ти за какво дойде?

- Дай някой лев назаем?

- Ще ти дам, що да не ти дам. Колко?

- 2000?!

- Ей, човек с тебе злато да копае ще загуби. За мадами ли - озъби се, както като беше в добро настроение. - Няма да ми ги връщаш. Идвай да помагаш, когато можеш. 

Щракна катинара на металната врата и потеглихме.


Тодор Господинов




Гласувай:
1


Вълнообразно


1. desilosha - Харесва ми! Изчетох го наведнъж.
31.07.2021 22:28
Харесва ми!
Изчетох го наведнъж.
цитирай
2. sweige - Благодаря. Вече го има и като книга
28.02.2023 11:01
Вече можете да закупите книгата
https://www.ciela/shvege.html
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sweige
Категория: История
Прочетен: 15354
Постинги: 25
Коментари: 2
Гласове: 8
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031