Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2019 20:07 - МЪДРЕЦА И ДВАМАТА ПРИЯТЕЛИ
Автор: kraszah Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1278 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 24.03.2019 20:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

МЪДРЕЦА И ДВАМАТА ПРИЯТЕЛИ

♦♦♦♦♦♦♦

 „ПАЗЕТЕ СЕ ВСЕКИ ОТ БЛИЖНИЯ СИ, и нямайте доверие на никой брат; Защото всеки брат ще изневерява до край, И всеки ближен разпространява клевети. Всеки мами ближния си, Никога не говорят истината, Научиха езика си да говори лъжи, До уморяване вършат беззаконие. Жилището ти е всред коварство; Чрез коварство те отказват да Ме познаят, казва Господ. Затова така казва Господ на Силите: Ето, ще ги претопя та ще ги опитам; Защото какво друго да направя поради дъщерята на людете Ми? Езикът им е смъртоносна стрела, говори коварно; С устата си човек говори мирно на ближния си, Но в сърцето си поставя засада против него.“ Еремия 9:4-8

♦♦♦♦♦♦♦

ДВАМА ПРИЯТЕЛИ пътували и минали през едно село.

Те отседнали при един селянин, който бил много мъдър човек.

Единият, когато излезнал навън, домакинът запитал останалия с него:

-ГОСПОДИНЕ, и двамата сте християни и добри хора, доволен ли сте от своя спътник, искрен и честен ли е и има ли добър нрав?

-КОЙ, ТОЙ ЛИ? Той е само едно магаре и невежа! – отговорил той.

Но в същия момент другият влезнал и колегата му веднага замълчал. Но след малко и този излезнал.

 Тогава мъдрецът задал същия въпрос и на другия:

-ГОСПОДИНЕ, доволен ли сте от своя спътник, искрен и честен ли е и има ли добър нрав?

-ОСТАВИ ГО ТОЗИ! Та той е вол, невежа, кавгаджия и голям инат, от какво да съм му доволен?
Но някак си попаднах на него и му станах приятел! – казал той.

Всъщност, те ако са били хора са щели да се разбират добре, но за жалост след като единият бил магаре, а другият вол, не си допаднали!...

Вечерта масата била сложена, на нея имало три блюда с похлупаци. Господа духовниците заели своите места на масата и щом махнали похлупаците от блюдата... какво да видят!!! Пред единия в блюдото имало ечемик, а пред другия слама. А пред мъдрецът имало блюдо с пържени яйца в масло.
Мъдрецът селянин им казал:

-ЗАПОВЯДАЙТЕ, яжте, яжте не се притеснявайте!...

Господата се спогледали учудено.

-АЗ МИСЛЯ, че не съм объркал нещо, нали? – казал мъдрецът на единия от господата и продължил – когато попитах твоя спътник за теб, той каза, че си магаре. Затова пред теб съм сложил ечемик!

После се обърнал към другия и казал:

-КОГАТО ПОПИТАХ ТВОЯ ПРИЯТЕЛ ЗА ТЕБ, той ми каза, че ти си вол. Затова пред теб съм сложил слама!

Така от вас самите научих за самоличността ви. На вас съм ви сложил ечемик и слама, защото това е храната за животните, а на мен опържих яйца, защото съм човек!...

Ако ви ритне магаре, нима и вие ще го ритнете?! То тогава няма да има разлика между вас и магарето, защото то ви е ритнало поради това, че е магаре, а след като и вие го ритнете изпадате на едно и също ниво. Ако ви ухапе куче, нима и вие ще го ухапете?! Е, тогава няма да има разлика между вас и кучето!

♦♦♦♦♦♦♦

УДАРИ ОТ ПРИЯТЕЛ СА ИСКРЕНИ, А ЦЕЛУВКИ ОТ НЕПРИЯТЕЛ - ИЗОБИЛНИ.“   ПРИТЧИ 27:6

♦♦♦♦♦♦♦

“ЗАРЪЧВАМ ТИ ПРЕД БОГА И ПРЕД ХРИСТА ИСУСА, КОЙТО ЩЕ СЪДИ ЖИВИТЕ И МЪРТВИТЕ, И ПРЕД ВИД НА ЯВЛЕНИЕТО МУ И ЦАРУВАНЕТО МУ: ПРОПОВЯДВАЙ СЛОВОТО, НАСТОЯВАЙ НА ВРЕМЕ И БЕЗ ВРЕМЕ, ИЗОБЛИЧАВАЙ, ПОРИЦАВАЙ, УВЕЩАВАЙ, С ГОЛЯМО ТЪРПЕНИЕ И НЕПРЕСТАННО ПОУЧАВАНЕ.“ 2 ТИМОТЕЙ 4:2

♦♦♦♦♦♦♦

“ОНИЯ, КОИТО СЪГРЕШАВАТ, ИЗОБЛИЧАВАЙ ПРЕД ВСИЧКИ, ТА И ДРУГИТЕ ДА ИМАТ СТРАХ.“ 1ТИМОТЕЙ 5:20

♦♦♦♦♦♦♦




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kraszah
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1059907
Постинги: 1101
Коментари: 19
Гласове: 698
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031