Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2019 21:49 - ИМА ЛИ ДОСТАТЪЧНО ФАКТИ, КОИТО ДА ГАРАНТИРАТ РАЗУМНА ВЯРА В ИСУС ХРИСТОС, КАТО СПАСИТЕЛ НА СВЕТА?
Автор: kraszah Категория: Лични дневници   
Прочетен: 596 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

ИМА ЛИ ДОСТАТЪЧНО ФАКТИ, КОИТО ДА ГАРАНТИРАТ РАЗУМНА ВЯРА В ИСУС ХРИСТОС, КАТО СПАСИТЕЛ НА СВЕТА?

   ПРЕДИ ДА МОЖЕМ ДА ОТГОВОРИМ НА ТОЗИ ВЪПРОС ние имаме нужда от някои доказателства и факти, които ще ни помогнат да вземем разумно решение.

   БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ЗАПИТАМЕ: има ли достатъчно факти, които да гарантират разумна вяра в Исус Христос, като Спасител на света. Сърцето не може да направи нещо, което умът отхвърля, затова трябва да отговорим на въпроса "Кой е Исус Христос?" със своето сърце. Ако Бог съществува и не е безмълвен, ако Исус Христос е отговорът на нуждите на човешкото сърце, Бог иска да разберем с умът си Неговия план и желанието Му да доведе човека до контакт със Себе Си. Християнството се гради на здравата основа на познанието и умението да материализираме твърденията на Исус Христос.

   НЕКА СИ ПРИПОМНИМ някои от твърденията на Исус Христос, като се спираме на всяко едно от тях и вникнем в техния смисъл. Все пак Този, чиято личност обсъждаме, не е обикновен човек.

   КОГАТО Исус направи един слепец да вижда, Той каза: "Аз Съм светлината на света." /Йоан 9:5)

   КОГАТО нахрани 5000  души с две риби и пет хляба, Той каза: "Аз Съм хляба на живота" /Йоан 6:35/

   КОГАТО се явяваше пред човека, който щеше да Го екзекутира и беше запитан дали е Христос, Исус му каза: "Ти рече" /Матей 26:63,64/.   

   ТОМА, ученикът, който се беше усъмнил, че Исус наистина е възкръснал от мъртвите, отговори: "Господ мой и Бог мой!", когато видя Исус и попипа раните на ръцете и ребрата му. /Йоан20:28- Исус каза: "Този, който е видял Мене,е видял Отец." /Йоан-14:9 След като беше възкресил един човек, Той каза "Аз Съм възкресението и живота. Този, който вярва в Мене дори и да умре, ще живее." /Йоан 11:25/    

   ИСУС ПРЕТЕНДИРА, че Е Спасител на света и уникалността на Неговото служене и дело са очевидни. Един от най-важните аспекти на Неговите твърдения е правото Му да прощава грехове, право подобаващо само на Бог.

♦♦♦♦♦♦♦

"СЛЕД ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ, ТОЙ ПАК ВЛЕЗЕ В КАПЕРНАУМ; И РАЗЧУ СЕ ЧЕ БИЛ В КЪЩАТА. И мнозина се събраха, така щото и около вратата не можаха да се поберат; и Той им говореше словот Дохождат и донасят при Него един паралитик. Четирима го носеха; И като не можаха да се приближат до Него, поради народа, разкриха покрива на къщата, гдето беше, пробиха го и пуснаха постелката, на която лежеше паралитикът. А Исус, като видя вярата им, каза на паралитика: Синко, прощават ти се греховете. А имаше там някои от книжниците, които седяха и размишляваха в сърцата си: Тоя защо говори така? Той богохулствува. Кой може да прощава грехове, освен един Бог? Исус, като разбра веднага с духа Си, че така размишляват в себе си, рече им: Защо размишлявате това в сърцата си? Кое е по-лесно, да река на паралитика: Прощават ти се греховете, или да река: Стани, вдигни постелката си и ходи? Но за да познаете, че Човешкият Син има власт на земята да прощава грехове, (казва на паралитика): Тебе казвам: Стани, вдигни си постелката и иди у дома си. И той стана, веднага, вдигна си постелката и излезе пред всичките; така щото всички се зачудиха и славеха Бога, и думаха: Никога не сме виждали такова нещо." Марко-2:1-12

  ЕТО  ЕДНО ОТ НАЙ-ЗАДЪЛБОЧЕНИТЕ ИЗЯВЛЕНИЯ, които Исус някога е правил, и което ако е вярно е наистина изумително. Ако това изявление е вярно, ние се сблъскваме с решението как ще изберем да живеем: живот си - с Него или отделени от Него. Той казва:

♦♦♦♦♦♦♦

"КОЙТО НЕ Е С МЕНЕ, ТОЙ Е ПРОТИВ МЕНЕ; И КОЙТО НЕ СЪБИРА С МЕНЕ, РАЗПИЛЯВА." Матей 12:30

♦♦♦♦♦♦♦

"А КОЙТО МЕ ПРОПУСКА ОНЕПРАВДАВА СВОЯТА СИ ДУША; ВСИЧКИ, КОИТО МРАЗЯТ МЕНЕ, ОБИЧАТ СМЪРТТА." Притчи 8:36

♦♦♦♦♦♦♦

"АЗ СЪМ ПЪТЯТ И ИСТИНАТА И ЖИВОТЪТ; НИКОЙ НЕ ИДВА ПРИ ОТЕЦ ОСВЕН ЧРЕЗ МЕНЕ," /Йоан 14:6/

♦♦♦♦♦♦♦

Той не каза: "Аз съм път"; Той каза: "Аз Съм Пътят!"

Друг пример. Мюсюлманинът казва: "Исус е бил просто пророк, Той е бил добър, нравствен човек. Но Той не е умрял на кръста и не е възкръснал след това на третия ден. За да достигне до Бога, всеки трябва да се подчини на Мохамед. Християнинът е съгласен с Исус, който казва, че е Спасителя на света. Християнинът вярва, че Исус умря на кръста, и че след три дни отново възкръсна от мъртвите. Не е възможно и двете позиции да са верни; или едната е правилна, а другата е погрешна, или обратното; или и двете са погрешни. Ако Исус е "Пътят", единственият път, по който мога да дойда при Бог, тогава никой друг - нито дори Мохамед, Конфуций, Буда или който и да е друг, е път към Бога.

БУДА никога не е твърдял, че е Бог.

МОЙСЕЙ никога не е твърдял, че е Ехова.

МОХАМЕД никога не е твърдял, че е Алах.

И ВСЕ ПАК, ИСУС ХРИСТОС ЗАЯВИ, ЧЕ Е ИСТИНСКИЯТ  И  ЖИВ БОГ!

Историческите бележки показват, че Исус не беше разпнат, защото възкресяваше мъртвите или защото правеше слепите да виждат и куците да ходят. Исус беше разпънат, защото твърдеше, че е Бог. Това прави въпроса за Неговата божественост изключително важен.

♦♦♦♦♦♦♦

"Затова юдеите искаха още повече да го убият; защото не само нарушаваше съботата, но и правеше Бога Свой Отец, и така правеше Себе Си равен на Бога. "Йоан 5:18

♦♦♦♦♦♦♦

"Юдеите Му отговориха: Не за добро дело искаме да Те убием с камъни, а за богохулство, и защото Ти, бидейки човек, правиш Себе Си Бог."Йоан 10:33

"Аз и Отец едно сме." Йоан 10:33

"Ако бяхте познали Мене, бихте познали и Отца Ми; отсега Го познавате и сте Го видели. Филип Му казва: Господи, покажи ни Отца, и достатъчно ни е. Исус му казва: Толкова време съм с вас и не познаваш ли Ме Филипе? Който е видял Мене, видял е Отца; как казваш ти: Покажи ми Отца? Не вярваш ли, че Аз съм в Отца, и че Отец е в Мене? Думите, които Аз ви казвам, не от Себе Си ги говоря; но пребъдващият в Мене Отец върши Своите дела. Вярвайте Ме, че Аз съм в Отца и че Отец е в Мене" Йоан 14:7-11

♦♦♦♦♦♦♦

БУДА ПРОСТО КАЗВАШЕ: "Аз съм един учител, който търси истината."

ИСУС КАЗА: "Аз Съм Истината".

КОНФУЦИЙ КАЗВАШЕ: "Никога не съм твърдял; че съм свят".

ИСУС КАЗА: "Кой ме обвинява в грях?"

МОХАМЕД КАЗВАШЕ: "Ако Бог не ме покрие с наметалото  на Своята милост, нямам никаква надежда".

ИСУС КАЗА: "Ако не повярвате в Мене, в греховете си ще умрете".

   Това, което изберем да направим с Исус Христос днес е най-важното решение, което някога ще вземем. Нашето решение за Исус Христос е по-важно от нашата идеология. То е по-важно от нашата кариера. То е по-важно от избора на партньор в живота. Ако Исус Е Бог, тогава трябва да решим какво да правим с тази информация. Ако Той не е Бог, тогава не трябва да имаме нищо общо с Него.

   Ако съществува някаква друга пътека до Бога, освен чрез Исус Христос, тогава Христовата смърт на кръста губи всякакво значение. Ако съществува повече от една пътека до Бог, нямаше нужда Той да изпраща Своя единствен Син, Исус Христос да умре на кръста на наше място.

   При мисълта, че Бог е съвършен естествената реакция е учудване, ако можем въобще да имаме контакт с Него. Мисълта, че има някакъв път към Този Свят и Праведен Бог, е това, което ни изглежда невероятно, като си помислим за състоянието, в което се намира човекът.

   Да погледнем несигурната позиция на света. Ние сме нарушили правилата и законите на един съвършен Свят и съвършено Праведен Бог. Как? По думите на Библията ние всички сме съгрешили и сме се оказали недостатъчни според Божиите изисквания.

♦♦♦♦♦♦♦

"Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят от Бога"/Римляни. 3:23/.

 ♦♦♦♦♦♦♦

  Първоначално "грях" е бил термин използван при стрелбата с лък. Когато някой стрелец не улучи, целта, човекът който проверява попаденията извиква "грях", като има предвид, че той е пропуснал целта.  

   Бог, който е съвършен, изисква съвършена праведност и съвършена святост в Негово присъствие. Такива са Неговите стандарти. Това е мишената, която трябва да улучим, и понеже никой от нас не е успял да постигне тези стандарти, ние всички сме грешници. Ако сме честни трябва да признаем, че нашият живот не е съвършен. Ние сме убивали, прелюбодействали, крали, лъгали, пожелавали, мразили, завиждали, били сме ревниви, гневни, пълни със страст и алчност. Ние не сме били съвършени в никое отношение. Може да сравняваме живота си с живота на някой друг, за да се почувстваме по-добри; естествено ние не сме извършили престъпленията на Сталин или Хитлер, но това е безполезно усилие. Независимо кои сме ние, дори най-добрите от нас, нравствено са се оказали недостатъчни според стандартите на Бога. Поради нашия грях, ние сме напълно отделени от Бога, който ни обича. Когато Бог каже "да", ние казваме "не". Когато Бог каже "не" ние казваме "да". 

♦♦♦♦♦♦♦

"Защото не зная какво правя: понеже не върша това, което искам; но онова което мразя, него върша. Обаче, ако върша, това, което не искам, съгласен съм със закона, че е добър. Затова не аз сега върша това, но грехът, който живее в мене. Защото зная, че в мене, сиреч, в плътта ми, не живее доброто; понеже желание за доброто имам, но не и сила да го върша. Защото не върша доброто, което желая; но злото, което не желая, него върша. Но ако върша това, което не желая, то вече не го върша аз, а грехът, който живее в мене. И тъй, намирам тоя закон, че при мене, който желая да върша доброто, злото е близо. Защото, колкото за вътрешното ми естество, аз се наслаждавам в Божия закон; но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми. Окаян аз човек! кой ще ме избави от

тялото на тая смърт? Благодарение Богу! има избавление чрез Исуса Христа, нашия Господ. И тъй, сам аз с ума слугувам на Божия закон, а с плътта - на греховния закон." Римляни 7:15-25

♦♦♦♦♦♦♦

   ПОВЕЧЕТО ХОРА, ако са искрени и честни ще се съгласят, че нещо дълбоко в тях не е както трябва или липсва. Тази празнота и самота, която имаме се дължи на факта, че сме разделени от Онзи, Който ни е направил. Единствено Той може да ни даде мир, цел и радост в живота.

   ПОВЕЧЕТО ХОРА СМЯТАТ, че начина да достигнем до Бога е да заслужим това, чрез точките или актива, който получаваме, когато вършим добри дела. Ако работя здраво ще ме повишат; ако уча усърдно в училище ще получа добри бележки. Ако тренирам усърдно футбол, правя отбора първенец. Ние считаме, че можем да достигнем до Бога по същия начин. Понеже Той е добър Бог, човечеството трябва да се труди здраво като прави добри дела, за да достигне до Него. Но ето къде логиката се пропуква. Бог е съвършената доброта и нашите добри дела не могат никога да ни издигнат до Неговото ниво.

   ДА ПРЕДПОЛОЖИМ, че Бог се намира в Ню Йорк, а хората от целия свят живеят в Англия. Бог казва: "Ако искате да имате контакт с Мене, трябва да преплувате океана от Англия до Ню Йорк." и така, всички се втурват. Някои хора могат да плуват само един километър; друг-десет км; някои силни атлети могат да стигнат до триста километра. Някой олимпийски плувец може да отиде дори до петстотин километра, но никой не може да преплува цялото разстояние до Ню Йорк. Невъзможно е.

   ПО ПОДОБИЕ НА РАЗЛИЧНАТА класа на плувците ние можем да сравняваме нашата доброта с тази на хората около нас. Ние можем да кажем: "Аз никога не съм напукал жена си.", или "Аз рядко си служа с измама;", или "Аз не съм убиец.", но в крайна сметка ние не биваме сравнявани с човешките стандарти. Ние биваме съдени според стандартите на съвършената Божия доброта и се оказваме недостатъчни за наградата - не можем да преплуваме разстоянието. Според стандартите на Бог, Който ни е създал, ние сме грешници и поради нашия грях, не можем да очакваме нищо друго, освен отделяне от Бога. Дори когато нашата доброта, сравнена с другите човеци бъде тази, на олимпийския плувец, ние ще се окажем недостатъчни /или ще потънем/, когато се опитаме да плуваме до Ню Йорк или да достигнем съвършения Божи стандарт на святост и праведност.

   ВЪПРОС НА РАЗУМ Е, че ние нямаме нужда от уроци по плуване, а от спасителна лодка или мост, за да прекосим океана. Исус Христос казва, че е: "мостът", който събира в едно, светия Бог и грешното човечество. Ето защо, кръстът на Христос е център на човешката история.

♦♦♦♦♦♦♦

НОВИЯТ ЗАВЕТ КАЗВА В 1Тимотей 2:5 "Понеже има само един Бог и един посредник между Бога и човеците, човекът Христос Исус, който даде себе си като откуп за всички човеци, като своевременно свидетелство за това. "




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kraszah
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1081246
Постинги: 1121
Коментари: 19
Гласове: 717
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930