Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2019 21:37 - БОЖИЕТО СЛОВО НЕ СЕ ПРЕДСТАВЯ ПРАВИЛНО, КОГАТО ЗАКОНЪТ СЕ ПРОПОВЯДВА НА ТЕЗИ, КОИТО ВЕЧЕ СА СЪКРУШЕНИ ЗАРАДИ СВОИТЕ ГРЕХОВЕ ИЛИ СЕ ПРОПОВЯДВА ЕВАНГЕЛИЕТО НА ТЕЗ
Автор: kraszah Категория: Лични дневници   
Прочетен: 865 Коментари: 0 Гласове:
-6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 БОЖИЕТО СЛОВО НЕ СЕ ПРЕДСТАВЯ ПРАВИЛНО, КОГАТО ЗАКОНЪТ СЕ ПРОПОВЯДВА НА ТЕЗИ, КОИТО ВЕЧЕ СА СЪКРУШЕНИ ЗАРАДИ СВОИТЕ ГРЕХОВЕ ИЛИ СЕ ПРОПОВЯДВА ЕВАНГЕЛИЕТО НА ТЕЗИ, КОИТО ЖИВЕЯТ СПОКОЙНО В ГРЕХОВЕТЕ СИ

   ТАКА ПОСТЪПВАЛ И НАШИЯТ ГОСПОД. Веднъж до Него се приближила „грешница“ (Лука 7:37), която в присъствието на считащите себе си за праведни фарисеи коленичила, измила краката Му с горещите си сълзи и ги подсушила с косите си. Когато отишла при Исус, тя била съкрушена защото нямало кой да я успокои. Тя се обърнала към Него, тъй като разбрала, че където е Той, там е изворът на благодатта. Господ не споменал и дума за порицание на греховете, които тя била извършила. Той просто й казал: „Греховете ти са простени.“ При друг подобен случай Исус опростил греховете на жена, уловена в прелюбодеяние, с думите: „И Аз не те осъждам“, а след това й казал: „Иди си и недей вече греши“ (Йоан 8:1-11).

   ГОСПОД СЕ ОТНЕСЪЛ ПО СЪЩИЯ НАЧИН КЪМ ЗАКХЕЙ, КОЙТО РАЗБРАЛ, че не може повече да върви по пътя на греха, и че трябва да промени живота си. Когато Христос минавал през Иерихон, Закхей се покачил на едно смокиново дърво, защото искал да види този велик Учител. Като го съзрял, Христос извикал: „Закхее, слез по-скоро, защото днес трябва да бъда у дома ти.“ Закхей сигурно очаквал, че Господ ще потърси сметка за греховете му и ще извади наяве всичко лошо, което бил сторил. Но Исус не направил нищо подобно. Точно обратното, в къщата на Закхей Той казал „Днес стана спасение на този дом, защото и този е син на Аврама“ (Лука 19:9). А Закхей отвърнал: „Ето половината от имота, Господи, давам на сиромаси и, ако от някого нещо съм взел несправедливо, ще отплатя четворно“ (Лука 19:8). Господ не поискал това от него, но собствената му съвест вече успокоена, изискала от него този безкористен акт на щедрост към бедните.

   ПРИТЧАТА ЗА БЛУДНИЯ СИН Е ДРУГ ПРИМЕР. След като прахосал дяла от наследството си и се върнал при баща си с каещо се сърце, бащата го приел, без нито една дума на порицание и възкликнал:

„ДОКАРАЙТЕ И ЗАКОЛЕТЕ УГОЕНОТО ТЕЛЕ: нека ядем и се веселим, защото тоя мой син мъртъв беше, и оживя, изгубен беше и се намери“ (Лука 15:23-24).

   ТОВА ОТНОШЕНИЕ КЪМ КАЕЩИТЕ СЕ ГОСПОД ЗАПАЗВА ДОРИ НА КРЪСТА. До него висял човек, който живял позорен живот.Търпеливото страдание на Христос предизвикало у него вътрешен прелом, което се вижда от думите му: „А ние сме осъдени справедливо, защото получаваме заслуженото според делата си; но Тоя нищо лошо не е сторил“ (Лука 23:41). След това, обръщайки се към Господа, той казал: „Спомни си за мене, Господи, кога дойдеш в царството Си“ (Лука 23:42), защото разпознал Месията в лицето на Исус. Забележете, че и сега Господ не отговорил: „Какво? За теб ли да си спомня? Ти, който си вършил толкова порочни неща?“ Не, Той не изтъкнал многобройните му грехове, а отвърнал: „Днес ще бъдеш с Мене в рая“ (Лука 23:43).

   С ВСИЧКО ТОВА ГОСПОД НИ ПОКАЗВА КАКВО ТРЯБВА ДА ПРАВИМ ЗА СЪКРУШЕНИЯ ПО СЪРЦЕ ГРЕШНИК, който може да е водил срамен живот, но се е покаял, изпълнен с безпокойство заради греховете си. В такъв случай не бива повече да бичуваме съвестта му, а да го опростим и да го успокоим. Това е начинът, по който Евангелието се разграничава от Закона!

   ТАКА ПОСТЪПВАЛИ И АПОСТОЛИТЕ. Припомнете си случая с тъмничния стражар от Филипи. Когато той бил на прага да извърши самоубийство, ап. Павел му казал: „Да не си сторил нещо лошо, защото всичките сме тук“ (Деяния 16:28). През цялата нощ той слушал как ап. Павел и Сила възхвалявали Бога в песни и без съмнение в него вече било започнало да се поражда новото разбиране. Когато чул думите на ап. Павел, той дошъл целият треперещ, паднал пред Павел и Сила и казал: „Господари, какво трябва да правя, за да се спася?“ (Деяния 16:30). Те не започнали да изреждат разни неща, които той трябвало първо да извърши, като например, да се покае, а му казали: „Повярвай в Господа Исуса Христа, и ще се спасиш ти и целият ти дом“ (Деяния 16:31). Павел и Сила просто го приканили да приеме Божията милост, защото точно това е същността на вярата „приемане на Божията милост или благодат“

   БОЖИЕТО СЛОВО НЕ СЕ ПРЕДСТАВЯ ПРАВИЛНО, когато Евангелието се проповядва на хора, които живеят необезпокоявани в греховете.

   Исаия 26:10: Безполезно е да се дава опрощение на непокаяли се. Те си мислят, че нямат нужда от опрощение, защото според тях греховете, в които живеят не са толкова сериозни, за да им донесат осъждане. "Нечестивец", който иска да остане в греховете си, не може да види величието Господне. Той не вижда какво голямо богатство му се предлага, не разбира учението за спасение по благодат.

   НАИСТИНА НАШИЯТ ГОСПОД КАЗВА: „Елате при Мене, всички“, но веднага добавя: „отрудени и обременени“ (Матей 11:28). Така Той показва на необезпокоените грешници, че този евангелски призив не е отправен към тях.

   ВЕДНЪЖ ЕДИН БОГАТ ЧОВЕК СЕ ПРИБЛИЖИЛ КЪМ ИСУС И ГО ПОПИТАЛ: „Учителю благий, какво да сторя, за да наследя живот вечен?“ (Лука 18:18).  Христос отговорил на младежа с думите:

„ЗНАЕШ ЗАПОВЕДИТЕ.“ Когато богаташът попитал: „Кои?“, Исус казал: „Не прелюбодействай, не убивай, не кради, не лъжесвидетелствувай, почитай баща си и майка си“ (Лука 18:20). Младежът отвърнал: „Всичко това съм опазил от младини, какво още ми не достига?“ Как отговорил Христос на този въпрос? Дали казал: „Не ти достига вяра!“ В никакъв случай, защото пред Него стоял заблуден, необезпокоен и праведен в собствените си очи човек. Той не му проповядвал и една единствена дума от Евангелието, а отвърнал: „Още едно не ти достига; всичко що имаш, продай и раздай на сиромаси, и ще имаш съкровище на небето, па дойди и върви след Мене“ (Лука 18:22). По-нататък историята продължава: „А той, като чу това, натъжи се, защото беше твърде богат“ (Лука 18:23). Той си отишъл с обвиняваща съвест, която, без съмнение, му казвала: „Това е много по-различно от всичко, на което са ме учили. Не мога да изпълня каквото Той изисква от мен. Станал съм твърде алчен, привързан към богатството си. По-скоро бих предпочел да не Го познавам, отколкото да направя така, както Той ми казва.

   СЪЩИЯТ ПРИНЦИП ПРИЛАГАЛИ И АПОСТОЛИТЕ В СВОЯТА ПРОПОВЕД. Те първо проповядвали Закона с такава сила, че той прониквал и до най-дълбоките кътчета на сърцето.

   В своята проповед на Петдесетница Петър първо обвинил насъбралия се народ, че убили Христос и когато със страх те попитали: „Какво да направим, мъже братя?“, Петър им отговорил: „По- кайте се и всеки от вас да се кръсти в името на Исуса Христа, за прошка на греховете“ (Деяния 2:37-38). Ето как, проповядвайки Евангелието, той им възвестил, че могат да получат опрощение на всичките си грехове, дори и на най-тежките. Такъв бил общия план, по който апостолите учели навсякъде, не само в Йерусалим, но и в Атина, Коринт, Ефес и т.н. Те проповядвали първо покаяние, а после вяра, защото знаели, че където и да отидат, непременно ще срещат закоравели в греха хора, все още не осъзнали своето окаяно и греховно състояние.

   АПОСТОЛИТЕ ОБАЧЕ, НЕ ПРИЛАГАЛИ ЗАКОНА СТРОГО САМО КЪМ ТЕЗИ, които все още не били чули нищо за християнската религия, а също и към тези, които твърдели, че са християни, а живеели необезпокоявано греховете си.

   В 12-ТА И 13-ТА ГЛАВИ НА ВТОРОТО ПОСЛАНИЕ ДО КОРИНТЯНИ ИМА ЗАБЕЛЕЖИТЕЛЕН ПРИМЕР ЗА ТОВА. Светият апостол пише: „Защото страхувам се, да не би, кога дойда, да ви намеря не такива, каквито желая; също и вие да ме намерите такъв, какъвто не желаете; да не би да има у вас раздори, завист, гняв, свади, клетви, клюкарство, гордост, бъркотии." (2 Коринтяни 12:20).

   На ЗАКОРАВЕЛИТЕ В ГРЕХА НЕ БИВА ДА ПРОПОВЯДВАМЕ ЕВАНГЕЛИЕТО, А ЗАКОНА. Трябва първо да им проповядваме за смъртта, преди да можем да им проповядваме за рая.

   ЗАКОНЪТ ТРЯБВА ДА СМАЧКА ГОРДОСТТА И ПРАВЕДНОСТТА НА ЧОВЕКА, ЗА ДА МОЖЕ СЛЕД ТОВА ДА БЪДЕ ВЪЗДИГНАТ ОТ ЕВАНГЕЛИЕТО ЗА СЛАВА БОЖИЯ.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kraszah
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1060450
Постинги: 1102
Коментари: 19
Гласове: 699
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031