Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2021 09:43 - ИСУС Е БОГ, СПАСИТЕЛ И ЖИВОТ!
Автор: kraszah Категория: Лични дневници   
Прочетен: 817 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   ИСУС Е БОГ, СПАСИТЕЛ И ЖИВОТ!
image

 ХЕРЦЕН /руски публицистки писател/: “В първата си младост често се увличах от волтерианството, обичах иронията и подигравките, но не помня никога да съм взел Евангелието със студено чувство. Във всички възрасти, при разни събития аз четях Евангелието и то всеки път ми даваше мир и кротост на душата.”

ИВАН ВАЗОВ /поет и писател/:Аз не зная под небето друга книга по-могъщa от Библията... Там, където Библията се чете и знае, злините са случайни, а добродетелите - трайни и постоянни спътници на живота. Учудвам се, че тази Книга много малко се чете и знае у нас - не само от миряните, но и от духовниците.”

ЖАН ЖАК РУСО /философ/: “Признавам, че величието на Св. Писание ме изпълва с учудване. Колко са нищожни философските съчинения в сравнение с Библията и живота и любовта на Исус Христос!”

ЛЕВ Н. ТОЛСТОЙ: “Аз не мога да си представя човечеството какво щеше да бъде, ако не беше тази Книга Библията и единственият и неповторим Бог и Спасител Исус Христос, чрез който се спасява ме .”

АЙНЩАЙН споделя: "Много хора ми се възхищават, хвалят, въздигат и ми казват, че съм гении. Аз съм само един инструмент в ръцете на вечния Бог. Стоя пред океана и събирам черупки, а пред мен стои необятната морска неизследвана, пълна с изненади морска шир. Нищо не знам. Аз съм една малка микроскопична, невзрачна прашинка от безкрайния космос. Като дете бях обучаван в Библията. Аз съм евреин, но лъчезарният и блестящ образ на Назарянина е направил мощно, неотразимо, дълбоко  впечатление върху мен. Никой не може да чете Евангелието без да остане с впечатление, че в тях става дума за една жива действителност. Никой не може да отрече факта, че Исус е живял и че думите Му са чудно хубави...а сам Исус заявява: "думите, които съм ви говорил, дух са и живот са."  Има само един на когото трябва да се възхищава ме, да го въздигаме, да се молим и с Него да се хвалим. Това е единственият и неповторим Бог, Господ, Спасител и ходатай пред Бога и човеците. Tова е Бог и Господ Исус Христос. Аз не приемам друг, освен Исус. Библията я чета всеки ден. Не мога да представя живота си без нея и Исус!"

ПУШКИН /велик поет/: “Аз мисля, че ние никога няма да дадем нещо по-хубаво от Библията. Тя е всесветска. Тя е единствената книга в света, която съдържа всичко. Моите деца ще четат заедно с мен Библията в оригинал на славянски. Аз сам ще ги обучавам в това. Библията е еврейска книга, но при все това е всемирна. Книгата Йов съдържа целия човешки живот. Тази книга,  която Байрон  е обичал да чете, преживява вековете. В нея има мисли и чувства, които са всемирни.”

ПРОФ. ФЕЛИС: “Библията е наистина една необикновена книга! Мразена и преследвана като никоя друга книга, и все пак неуязвима, презирана и уважавана, подигравана и високо почитана, осъждана на смърт и все пак жива! 3аключена в себе си, непроменена и непроменима, Библията устоява през столетия без да се интересува от човешки похвали и укори, не се нагажда за напредък, не си взема ни една думичка назад, а остава величествена, проста и Божествено мощна, пред Нея всички човеци са равни и чувстват своята немощ. Няма друга книга тъй много преследвана, но и тъй много търсена. Тя е най-старата, но и най-новата книга. Докато другите книги остаряват, изчезват или поне претърпяват корекции, Библията остава все една и съща. Чудна книга! Достъпна за простите, неразбрана от учените!”

БЛЕЗ ПАСКАЛ:Без Исус Христос човек би тънел в пороци и нещастия. Не бива да се питаме дали сме призвани да излезем от света, а напротив - дали сме призвани да останем в него, като не чакаме да ни кажат дали трябва да излезем от една запалена или чумава къща. Наистина е вярно, че има една празнина, оставена от Бога в сърцето на всеки човек. Тази празнота никога не може да бъде запълнена от нещо земно. Тя може да бъде запълнена само от Бога и то в лицето на Исус Христос. Той единствено заслужава слава, чест и поклонение. В какви ли невероятности, заблуди, фантасмагории, трябва невярващите да вярват, чрез фантазиите си, за да си останат невярващи! А когато ги нападнат болести, скърби, трудности, мъки, страдания, неволи, тогава не се чудят: има ли Бог; или няма? Тогава автоматично им излиза отвътре: "Боже, помогни ми." Понеже Исус е много любещ, добър и милостив, им помага. Но щом мине бурята, те забравят всичко и започват отново да го проклинат. Ето какво е направил грехът в нас! Първо - или Бог съществува, или не. Второ - аз мога да вярвам или не. Губя единствено в случай, че той наистина съществува, а аз отричам това. Така че по-добре да вярвам, защото рискът е минимален."

ИСАК НЮТОН: "Какво е моето знание? Радвам се, че зная две неща, първо, че аз съм голям грешник и второ, че моят  Бог Исус Христос е велик мой личен Спасител."

ДОСТОЕВСКИ:"Вярвам, че няма нищо по-красиво, по дълбоко, по-симпатично, по-разумно, по-мъжествено, по-съвършено от Спасителя Исус Христос. С ревностна любов си казвам, че друг такъв не само че няма, но не може и да има. Ако Исус няма нищо общо с Истината и Истината няма нищо общо с Исус, то аз предпочитам да бъда с Исус, отколкото да бъда с Истината."

БЕЛИНСКИ /знаменит  руски   критик/:  “Има книга, в  която  всичко  е  казано,   всичко  е решено....Книга безсмъртна, книга вечна, книга свята. Целият прогрес на човечеството, всички успехи  на науката се заключават само в по-голямото проникване в тайнствената дълбочина на тази Божествена книга–Библията-съзнанието на нейните живи, вечно необходими думи.“

МАЙКЪЛ ФАРАДЕЙ: “Наскърбен съм, съкрушен съм, като гледам как хората гинат и блуждаят в тъмнина, при все че имат тази благословена книга - Библията, която може да бъде сигурен пътеводител и такъв прекрасен приятел в лицето на Исус Христос.

ЧАРЛЗ ДИКЕНС /писател/ В писмо до своя син пише: "Сега от все сърце желая  и настоявам да запечаташ в ума си  истината,  че Новият завет е единствена,  незаменима книга и нейното  четене е единственият непогрешим път в живота. Сигурен съм, че в нея ще намериш чудесни съвети, които ще ти помагат да останеш верен на истината и дълга.”

ГЬОТЕ /велик поет/: “Колкото и да прогресира човешката култура, колкото и да се развива човешкият дух никога няма да надмине културата, която блести в Св.Писание. Нейната световна известност е абсолютно независима от земни и духовни еволюции. Библията прониква във всички краища на света в лицето на единственият Бог и Господ  Исус Христос.”

ЕМАНУИЛ КАНТ: "От всички книги, които съм чел, никоя не ми е доставила такава утеха, радост, мир  и спокойствие както Библията в Псалом-23: "Дори през дола на смъртната сянка ако ходя, пак няма да се уплаша, защото Ти си с мене..."

ПРОФ. ПИРОГОВ: “Всеки християнин трябва да изповядва, че никому от смъртните човеци не се е отдало да измисли и още по-малко да достигне до онази висота на нравствено чувство и живот, които се съдържат в учението на Христа. Не можем да не почувстваме, да усети ме, да се възхити ме, че то не е от този свят. Бях на 38 год., търсех велик идеал. Тогава взех новият Завет, който до тогава не бях чел. В него намерих този идеал - Исус Христос.

ЛИНКЬЛН:  “С Библията се живее по-честито и се умира по-леко. Хората могат да отричат Христос, него, неговата жертва, пролятата Му кръв, любовта, милостта,  дълго търпението, добротата. Те могат да го отричат, да го отхвърлят от живота си и да не го искат, но като се приспособяват към света, като се държат непочтено, нелюбезно, обичат собствените си желания и мнения, оправдават своето себелюбие, подхранват съмнение, създават неприятности и живеят в тъмнина и чрез злите си дела: кражби, убийства, лъжи, измами, пиянства, блудства,  прелюбодейства. Във всички подобни ситуации те заявяват чрез делата си и живота си, че Христос не е с тях и живота им принадлежи на дявола, а  с  поведението доказват, че са избрали и са на страната на дявола. Жалко за тях, защото чрез злите си думи, лошото поведение,  глупавите разговори, неистинните и нелюбезни изрази, нечестивите дела, които вършат с тях доказват, че не го признават, не го приемат, не го желаят и не го искат! И въпреки всичко, най-странното, най- необяснимото е, че колкото и да не го искаме, колкото и да го отричаме, да го отхвърляме, да го мрази ме; Той ни обича с такава любов, която не можем да я обясним! Неговата любов е безкрайно вечна, неизчерпаема, безгранична, необяснима, неразгадана, не пресъхваща. Бог оставя всеки сам да се осъди, като определи и да реши съдбата си. Божествената Му любов не може да ни осъди. Ние сами се осъжда ме, чрез делата, поведението, говора, мислите, желанията, храната.

За всеки мислещ човек, над многото въпроси, които го интересуват, с особена настойчивост се откроява и този поставен в заглавието: Има ли Бог? Вяра и неверие? Да вярвам или да не вярвам?

Може този въпрос да не ни интересува, да сме безразлични към него, поради многото други интереси, които ангажират вниманието ни, но последиците от решението на този въпрос са съдбоносни за всеки човек без изключение. Защо? Защото, ако има Бог, по един начин ще устроя живота си, съобразявайки се с този изключителен факт; ако няма Бог, по съвсем друг начин ще планирам и подредя живота си.

Може би сега мнозина си мислят за доказателствата относно съществуването на Бога. Трябва веднага да кажем, че такова доказателство е невъзможно по принцип, както е невъзможно и обратното - да се докаже не съществуването на Бога. Защото да се докаже строго научно някакъв факт, означава това да се направи чрез опит, наблюдение и математика. Но това е "два пъти" невъзможно. Първо, защото Бог не е предмет на точните науки, а на философията и религията, където строго научното доказателство е немислимо, и второ, защото Бог не е подчинен на човешката логика, не е достижим от човешките доводи. Не можем да докажем Божието съществуване точно както мравката не може да докаже съществуването на човека! Човешкото мислене е ограничено и не може да обхване неограничения Бог. По този повод великият физик на нашето време Алберт Айнщайн казва: "Аз виждам образа, но моето въображение не може да ми нарисува художника на този образ. Виждам часовника, но не мога да си представя часовникаря. Човешкият ум не е в състояние да си представи четирите измерения. Как може тогава да си представи Бога, пред Когото хилядите години и хилядите измерения са като едно?"

Исус ни учи, че в тялото ни е заложена безпогрешна система за избор, и за правилно постъпване. Преди да вземеш поредното решение, вслушай се в сигналите, които Светия Дух ще ти изпраща отвътре, защото той живее в теб, за да те учи, напомня, съветва, предпазва, утешава, закриля. Ако ти отговори с физически или емоционален дискомфорт, страх, задушаване, неспокойствие, нямаш мир, не ти се яде, не ти се прави нищо, стомахът ти е свит, нервно ти е, само за това мислиш, сърцето ти е свито, не може да спиш-внимавай, пази се, бягай при Исус и започни да му се молиш, за помощ, за съвет, за закрила. Ако ти отговори с радост, спокойствие, мир и задоволство-решението е правилно. Но преди да вземеш, каквото и да е решение, запомни добре, пак се помоли и кажи на Исус, какво си намислил да направиш, какво решение си взел, защото в последния момент Той може да  промени нещата и съдбата в твоя живот.

НАПОЛЕОН БОНАПАРТ Той е бил един от най- великите мъже. Никога не се е отчайвал, даже е стигнал дотам, че от гордост и възвеличаване да произнесе най-фаталните думи за него: ако има Бог, да си стои на небето, аз съм Бог на земята. Бог не му  отговорил, а го оставил да се ожени за най-красивата жена на света, която го накарала да си говори сам и да бяга за живота си от нея. До края на живота му, тя му е била като трън в плътта. Никой не е могъл да го победи, но една нежна, крехка, фина и прозрачна като бяла роза жена го смаза и така той загуби последната битка, с която му се реши съдбата като бог на земята. Крайният резултат от голямото му мъжество е да умре изоставен от всички като бездомно куче с думите: „какъв глупак съм бил”. Ето какво е написал за Исус Христос: "Александър Велики, Цезар, Карл Велики и аз основахме грамадни империи. Но на какво укрепихме ние делото на нашия гений: на насилие и войни? Това, което най-вече ме удивява и напълно ми доказва божествеността на Исус Христос е Неговото влияние, Когото обичат, на Когото се покланят и Който се проповядва по целия свят." Каква пропаст между моята мизерна личност и вечното царство на Христос! "Само Исус изгради царството Си върху любовта, та и днес още милиони хора са готови да умрат за него". Ние се чудим на Александровите завоевания. Но ето един Духовен Завоевател, който привлича хората към себе Cи за тяхна полза, съединява ги със Себе си, и то не отделен някакъв народ, но цялото човечество. "Всичко в Христа ме очудва. Духът Му ме плаши. Волята Му ме смайва. Той е наистина едно особено същество. Не може да има никакво сравнение между Него и който и да е друг човек на света. Мисълта и чувствата Му, истината, която Той провъзгласява, начинът по който убеждава, не могат да се обяснят с човешко устройство, изкуство или по друг начин. Той ни заповядва с власт да вярваме във върволица от тайни, без да ни даде друга причина, освен този страх на дума: "Бог съм". Историята не познава друго лице само да се е назовавало с титлата "Бог". „Бог слезе като човек, за да вземе човека и да го върне при Бога”Аз познавам хората и ви казвам, че Исус Христос не е човек, а Бог. Между християнството и коя да е друга религия има безконечно разстояние. Евангелието съдържа тайнствена сила, която действа върху разсъждението и която прониква до дълбините на сърцето, оперира, очиства, лекува и спасява. Евангелието не е обикновена книга, а жива деятелна сила, която побеждава всичко, каквото й се изпречи. Ето я на масата тая Книга на книгите (произнасяйки тези думи императорът докоснал с благоговение Библията). Аз не се уморявам да я чета и то всеки ден, със същото удоволствие и с все по-голямо въодушевление. Човек никъде не може да намери тази последователност на хубави мисли, нравствени принципи, които предизвикват у нас чувство, подобно на онова, което събужда блясъка на звездите през лятната нощ. Тази книга завладява духа ни и пленява сърцето ни. Бог завладява душата и направлява мислите и волята.” Задавам си въпроса и не мога да си отговоря, за какво ми беше всичко това? Душата, която чете от все сърце Словото, тя принадлежи на Бога. Бог владее вече над нея и тя става негово ново създание". "Отхвърлете Бог Исус Христос и светът остава гатанка, приемете Го Бог Исус Христос и вие решавате чудесно историята на човека. Наполеон казва: "Аз познавам хората, но Исус Христос не е обикновен човек". Той е Бог, единствен и неповторим, и няма друг като него.



Тагове:   исус,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kraszah
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1060246
Постинги: 1101
Коментари: 19
Гласове: 698
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031